«فقه و حقوق وقف» به حوزه‌های علمیه رسید
کد خبر: 4061552
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

«فقه و حقوق وقف» به حوزه‌های علمیه رسید

برای اولین بار مرکز مرکز تخصصی فقه و حقوق حضرت ولیعصر(عج) بعد از اخذ مجوزهای لازم، اقدام به راه‌اندازی و جذب دانش‌پژوه در رشته «فقه و حقوق وقف» برای سال تحصیلی جاری (۱۴۰۲-۱۴۰۱) کرده است. 

رشته «فقه و حقوق وقف» در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا، این مرکز آموزشی سطوح عالی حوزوی در سال ۱۳۹۹ تأسیس شده است و تاکنون در دو رشته سطح ۳، فقه و حقوق خصوصی» و «فقه و حقوق جزاء و جرم‌شناسی» در حال فعالیت علمی و پژوهشی است و پذیرش دانش‌پژوه در رشته «فقه و حقوق وقف» را از میان طلاب درس خارج در برنامه آموزش خود قرار داده است. 

آزمون علمی مرحله اول این مرکز، روز چهارشنبه، 11 خردادماه در مدرسه عملیه حضرت ولیعصر(عج) در قم برگزار شد. در این آزمون طلاب درس خارج برای ورود به سه رشته «فقه و حقوق خصوصی»، «فقه و حقوق جزاء و جرم‌شناسی» و «فقه و حقوق وقف» در سطح سه رقابت کردند.

پیش‌بینی می‌شود نتایج این آزمون تا پایان خردادماه اعلام شود. این مرکز تخصصی، رشته‌های علمی را با نگرش تربیت اجتهادی فضلا مورد توجه قرار داده و پشتیبانی‌های علمی قابل توجهی را در این زمینه از طلاب شاغل به تحصیل به عمل می‌آورد.

همچنین، تأسیس رشته سطح ۴ فقه و حقوق خصوصی با رویکرد حقوق قراردادها نیز در این مرکز در درست پیگیری است و پس از دریافت مجوزهای لازم نسبت به راه‌اندازی آن اقدام مقتضی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha